Fontys Automotive investeert in Helmond!

Fontys gaat later dit jaar een nieuw te bouwen gebouw betrekken op het Automotive Campus in Helmond.

In het pand komen onder meer derde- en vierdejaarsstudenten te zitten van de opleiding Fontys Automotive. Ook activiteiten van Fontys Zakelijke Dienstverlening Automotive worden er ondergebracht.

Het idee is dat het onderwijs en de bedrijven op de Automotive Campus op deze manier hechter met elkaar verbonden raken. Studenten kunnen samen met het bedrijfsleven werken aan onderzoek, met name op het gebied van Future Mobility.

Naast de hbo-studenten van Fontys, lopen er ook al ruim 500 mbo-studenten van Summa Automotive rond op de campus in Helmond, en zijn er masterstudenten van de TU/e te vinden. (bron; www.studio040.nl)

De bouw van het nieuwe gebouw van Fontys gaat binnen enkele weken van start.

Voor de VVD Helmond is dit wederom een mooie investering in de campus. Helmond wordt zo steeds meer de plek voor elke ondernemer die in deze groeisector een rol van betekenis wil spelen. De VVD is er van overtuigd dat als we de ondernemers de ruimte geven er in de komende tijd nog vele investeringen zullen gaan volgen. Dat is goed nieuws voor de werkgelegenheid in Helmond !

In ons verkiezingsprogramma geven we duidelijk aan dat investeren in toekomstbestendige bedrijventerreinen loont. Denk u er ook zo over stem dan op 21 maart, VVD Helmond, voor een stad met ambitie!

Vul de enquĂȘte in, wij zijn benieuwd naar uw mening?