VVD wethouder Yvonne van Mierlo ondertekent het Helmonds energieconvenant

Helmondse koploperbedrijven en –instellingen tekenen het Helmonds Energieconvenant.

Op de ochtend van woensdag 30 januari was de Raadzaal van Boscotondo decor van de ondertekening van het Helmonds Energieconvenant, onder grote belangstelling van de circa 55 aanwezigen. Het convenant is tot stand gekomen in een Helmond-brede samenwerking tussen de gemeente Helmond, Stichting Bedrijventerreinen Helmond, Centrummanagement en Wijk-Winkelmanagement.

18 koplopers, waaronder de gemeente Helmond en afgevaardigden van de bedrijventerreinen, het centrum en de wijkwinkelcentra, gaven de aftrap door het convenant formeel te ondertekenen. Deze partijen maken gezamenlijk een grote stap richting een klimaatneutrale stad. Natuurlijk bepaalt elke deelnemer wat er binnen het eigen bedrijf of instelling haalbaar is. De gezamenlijke doelstelling is om in een periode van drie jaar Helmond - breed minimaal 10% energie te besparen, duurzaam op te wekken, of te koppelen ten opzichte van 2012. Hiermee wordt jaarlijks de uitstoot van circa 27.000 ton CO2 voorkomen. Dit is vergelijkbaar met het energieverbruik van ongeveer 3.000 huishoudens.

De koplopergroep bestaat uit de bedrijven Huijbregts, Vlisco, Franke, Lavans, Van den Broek Logistics, Den Ouden Groep, Van Rooi Meat, Sita Recycling Services, Elektro Klessens & de Koning, C. Kornuyt BV, Arte, Kuijpers Installaties, de instellingen ROC Ter AA en het Elkerliek Ziekenhuis en de winkels Take-it / Optie 1, Coenen en Boutique 4MORE. Namens de gemeente tekenden de Wethouders Tielemans en onze eigen VVD wethouder Van Mierlo. Het is de bedoeling om de komende tijd zoveel mogelijk ondernemingen en instellingen te laten aansluiten en de groep deelnemers uit te breiden.

Geïnteresseerden kunnen contact opnemen via parkmanager@bedrijventerreinenhelmond.nl of 0492-845901.