Lijsttrekker VVD Helmond benoemd!

lijsttrekker 2014Tijdens de Algemene Leden Vergadering van de VVD afdeling Helmond, op 5 juni 2013 is Yvonne van Mierlo met algemene stemmen gekozen tot lijsttrekker van de VVD voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2014.

Met deze benoeming spreekt de VVD haar waardering uit voor de kennis en ervaring alsmede de opstelling en bijdrage van Yvonne van Mierlo in de afgelopen periode. Zij gaat de volgende gemeenteraadsverkiezingen in 2014 leiden.

Yvonne van Mierlo: “ik ben blij met de grote steun van de leden, en zal ook de komende periode beschikbaar zijn als bestuurder”. Maar eerst is de kiezer aan het woord. Wij zullen als VVD moeten laten zien dat wij onze verantwoordelijkheid nemen”

De afgelopen periode heeft van Mierlo met veel energie en passie gewerkt aan een groot aantal dossiers voor onze stad. Een van de uitdagingen is het verbeteren van het ondernemersklimaat. De lokale overheid moetervoor zorgen dat ondernemers kunnen ondernemen en dat de stad aantrekkelijk is voor nieuwe bedrijven en werkgelegenheid. Een baan geeft perspectief op een nieuwe toekomst en daarbij moet er alles aan gedaan worden om banen te realiseren. Daarnaast is het belangrijk dat er voor de jongeren kansen zijn op een stageplaats en werk!. De voorzieningen van de stad moeten er zijn voor de mensen die het echt niet zelf kunnen. Daarnaast is een verantwoordelijk financieel beleid erg belangrijk, met weloverwogen keuzes en ook kijken naar eigen uitgaven en gedrag. Een actueel onderwerp op dit moment.

Van Mierlo: “Een nieuwe bestuurscultuur waarin dienstbaarheid, daadkracht en integriteit vanzelfsprekend is. Daar ga ik voor.”