Jobfactory

Tijdens het werkbezoek aan de Jobfactory op 31 oktober is de VVD fractie nog eens bevestigd in haar opvatting dat in deze samenleving niemand langs de kant mag staan. De Jobfactory van het SMO verzorgd een zinvolle en productieve dagbesteding voor diegene die een grote afstand tot de reguliere arbeidsmarkt hebben. Het hebben van een doel en weer op tijd op je werk moeten verschijnen zijn belangrijke zaken voor mensen die een tijd lang geheel uit de running zijn geweest. Niet iedereen die bij de Jobfactory werkt zal toegeleid kunnen worden naar een reguliere baan en daarom is de loopbaanbegeleiding voor de clienten ook afgestemd op datgene wat haalbaar is.

De scholieren van de Korenaar hebben echter wel de insteek dat met de ervaring die zij kunnen opdoen in de bedrijfskantine van de Jobfactory, zij zich kunnen opmaken voor een plaatsje binnen het horecawezen. De Jobfactory levert een positieve bijdrage aan de invulling van een productieve dagbesteding voor de clienten zodat deze op hun eigen manier deelnemen aan onze samenleving.