Tweede ontsluitingsweg Stiphout

Gisteravond is het bestemmingsplan voor de 2e ontsluiting Stiphout tijdens de laatste commissievergadering Ruimtelijk Fysiek behandeld en door de leden goedgekeurd.  De aanleg van deze weg is breed gedragen en dat is op zich al uniek.

Er zijn wel nog enkele aandachtspunten naar aanleiding van de ingebrachte zienswijzen:
De verkeersstructuur blijft de aandacht vragen waar het met name gaat over de spreiding. De VVD fractie heeft daar opmerkingen over gemaakt bij bestemmingsplan Stiphout-Zuid. Het  gaat hierbij specifiek om de aanleg van het weggedeelte Vogelenzang vanaf de Leemkuilenweg die ons inziens niet nodig is.
Ook hebben wij aandacht gevraagd voor de aansluiting van de Ruwe Putten richting Braakweg. Deze moet zo worden ingericht dat het voor vrachtverkeer niet aantrekkelijk is om door het woongebied te rijden.

Ook Tafeltennisvereniging Stiphout, het Sint Antoniusgilde en de Helmondse Atletiek Club hebben gereageerd middels een zienswijze op dit bestemmingsplan. Hun opmerkingen kunnen in het kader van deze procedure niet meegenomen worden. We zien echter in dit plan dat Gedeputeerde Staten bereid is om mee te werken aan een grenswijziging van de Ecologische Hoofd Structuur.
De wethouder heeft op ons verzoek aangegeven om na de verkiezingen met deze drie verenigingen in overleg te gaan om eventuele mogelijkheden voor het verleggen van de grenzen van de Ecologische Hoofd Structuur te onderzoeken.