Wij leven mee met het Oekraïense volk!

Terwijl wij in Nederland onze vrijheid en democratie als vanzelfsprekend beschouwen verliezen veel onschuldige burgers in de Oekraïne momenteel hun leven om deze te behouden.

© Theo Manders

De leden van de Volkspartij voor Vrijheid en Democratie in Helmond voelen zich sterk betrokken bij het Oekraïense volk.

De situatie raakt ons diep. Het is schokkend te zien dat Oekraïense grenzen niet zijn gerespecteerd. Het leed onder de inwoners is groot. Als partij volgen we met deze afbeelding dan ook het voorbeeld van velen. Verspreid door heel het land kleuren onder meer gemeentehuizen, kerken, beeldbepalende gebouwen en social media inmiddels blauw-geel of wappert de Oekraïense vlag.

Nederland is gelukkig een land waar je in vrijheid kunt zijn wie je bent. We koesteren onze vrijheden, die ons land zo fijn maken om in te leven. En we verdedigen die vrijheden tegen groeperingen die allerlei redenen bedenken als excuus om mensen te onderdrukken. Wij hopen dat de bevolking van de Oekraïne ook in de toekomst in een vrije democratische samenleving kan blijven leven.

Theo Manders

Fractievoorzitter VVD Helmond