Speeddate Liberale vrouwennetwerk regio Zuid

Op zaterdag 28 oktober trok een groot deel van de zuidelijke VVD-ers naar Weert voor de ALV, waar bij het middagprogramma verschillende workshops op het programma stonden. Vanuit het Liberale vrouwennetwerk hebben wij een erg leuke workshop georganiseerd die bestond uit een speeddate sessie met prominente VVD-ers.

Het bleek een enorm succes, ruim 30 enthousiaste dames melden zich zaterdagmiddag voor deze sessie. Na de opening die verzorgd werd door bestuurslid Karima Bouchtaoui, namen de dames in groepjes plaats bij de verschillende gesprekspartners. We hadden een gemengd gezelschap, met Yvonne van Mierlo (oud wethouder, nu voorzitter Raad van Bestuur Movisie), Michiel van Veen (burgemeester Gemert-Bakel), Monique List (Raadslid en vicevoorzitter VVD regio Zuid), Ronald de Rooij (Talentmanager VVD) en Karin Straus (oud tweede kamerlid, lid scoutingcommissie en ambassadeur Euregionaal onderwijs).

De gesprekken verliepen erg goed, de sfeer was goed en iedereen had gelegenheid om vragen te stellen. Bij de  terugkoppeling bleek de tijd eigenlijk iets te snel door te tikken, want bijna niemand was uitgepraat. Er zijn veel tips en ideeën uitgewisseld. Wij vrouwen hebben soms een duwtje in de rug nodig, dat hebben we deze middag zeker gekregen. De afsluiting werd verzorgd door mijzelf waarbij onze voorzitter, Onno Hoes ook even een kijkje kwam nemen. Ook hij ziet het belang van het Liberaal vrouwennetwerk. Ik hoop dat deze sessie een mooie opstart is voor een informeel liberaal vrouwennetwerk, waarin de vrouwen uit de zuidelijke provincies elkaar weten te vinden en elkaar kunnen ondersteunen, want samen helpen we elkaar verder.

Sandra Stijkel

Raadslid VVD Helmond