VVD Voorjaarscongres

Op vrijdag 19 en zaterdag 20 mei werd het voorjaarscongres van de VVD met als thema "Aan de slag voor Nederland" gehouden in congrescentrum Papendal in Arnhem. Met een inspirerend programma. Op vrijdagmiddag werden er verschillende deelsessies gegeven als voorbereiding op de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2018.

Het avondprogramma bestond uit een openingswoord door Maarten van de Weijden. Een terugblik op de tweede Kamerverkiezingen met Tamara van Ark. We namen onder luid applaus afscheid van de vertrekkende Kamerleden.

Onder leiding van Elsemieke Havenga was er een vraaggesprek met o.a. Stef Blok, Sander Dekker, Klaas Dijkhoff, Jeanine Hennis, Henk Kamp, Eric Wiebes, Ard van der Steur. Dit vraaggesprek gaf een kijkje in het leven van deze Kamerleden. Daarna volgde de toespraak van Mark Rutte en hadden we een gezellige avond om te netwerken.

Op zaterdagochtend begon het programma met de Algemene Ledenvergadering en in de middag gingen we aan de slag met de collegetour voor raadsleden. Deze werd gepresenteerd door Tamara van Ark en Christianne van der Wal. De eerste helft van het programma bestond uit een college gegeven door Marco van Kalleveen en Sander Dekker, waarin je drijfveren en het talentvliegwiel centraal stond.

Maarten van der Weijden en Mark Rutte verzorgden samen deel 2 van het college waarin werd gesproken over tegenslagen in over de balans tussen werk en privé.

De middag werd afgesloten met een leuke quiz. Een leerzaam en heel gezellig congres.