Aanvang nieuw politiek jaar

De vakanties zijn weer voorbij, de scholen zijn weer begonnen en zo is ook de Helmondse politiek weer gestart aan het nieuwe seizoen. Dit nieuwe seizoen begon op maandag 31 augustus met het afscheid van onze zeer gewaardeerde wethouder, Yvonne van Mierlo. Yvonne had voor het zomerreces laten weten dat ze was gevraagd om als voorzitter van de Raad van Bestuur van Movisie aan te treden. Dit was een aanbieding die ze niet kon laten schieten. lees meer hierover in het vorige nieuwsitem (http://helmond.vvd.nl/nieuws/2600/afscheid-yvonne-van-mierlo)

Wij bedanken Yvonne voor haar tomeloze inzet voor Helmond, Brainport en de (Helmondse) VVD en wensen haar uiteraard veel succes met haar nieuwe job!

Daags na het afscheid van Yvonne vond de eerste raadsvergadering plaats, met vanwege het zomerreces, geen al te lange agenda. Desondanks waren er wel veel belangrijke agendapunten aanwezig, zoals het voorstel om de heer Jos van Bree te installeren als VVD wethouder. Nadat de raad met overgrote meerderheid akkoord ging met dit voorstel, werd Jos als dusdanig geïnstalleerd en is hij er klaar voor om de lopende en toekomstige dossiers met en voor Helmond op te pakken. Een groot voordeel hierbij is dat Jos vanuit zijn politieke carrière reeds veel ervaring heeft met de portefeuilles die hij van Yvonne heeft overgenomen.

Wij wensen Jos veel succes en veel plezier met zijn nieuwe job in Helmond!